atulahmadjafri
Thanks for sharing some love for my cute blog

please follow my cute blog if you like my cute blog


bagi yang sudah memfollow saya dan ingin difollow kembali sila lah tinggalkan link anda di shout box saya :)

Monday 21 November 2011

JAHAT biarlah dibalas BAIK .


Assalamualaikum .. maaf sekiranya saya ada tersalah cakap di ruangan ini . 
Dan ini hanyalah pandangan saya dan pendapat saya .

Okay macam yang kita semua tahu MALAYSIA dan INDONESIA masing-masing hangat bergaduh tentang BOLA SEPAK . Lebih-lebih lagi di saat FINAL malam tadi sehingga ada rakyat INDONESIA yang meninggal dunia akibat kesesakan semasa di dalam stadium . Itu adalah tanda semangat penyokong SANG GARUDA menentang HARIMAU MALAYA


Dan macam yang kita tahu .. ada juga segelintir rakyat INDONESIA yang keterlaluan sehingga ada yang membakar bendara negara MALAYSIA . Jadi kita sebagai rakyat MALAYSIA sememangnya marah bila bendera yang menjadi LAMBANG KEBANGGAAN NEGARA kita di bakar serta dipijak . Bagi saya janganlah kejahatan dibalas dengan kejahatan kerana sampai bila pon DUA NEGARA jiran ini tak akan pernah AMAN . Biarlah INDONESIA gelar kita sebagai 'MALING'SIA asalkan kita tidak seperti yang mereka katakan . Saya juga pernah terbaca di beberapa artikel lain yang menunjukan FAKTA mengenai kenapa INDONESIA mengelar MALAYSIA sebagai 'MALING'SIA .. Tapi itu semua adalah hasil dan creativity setiap negara .

Dan seMALING-MALING kita pun masih ramai lagi rakyat mereka menetap dan mencari rezeki di NEGARA kita . Mereka hanya tahu mengeluarkan kata-kata kesat untuk negara kita tapi mereka tidak tahu yang sememangnya negara kitamenerima mereka kerana mahu memberikan ruang pekerjaan disini untuk mereka . Hanya mereka yang tak ada rasa SYUKUR atau TERIMA KASIH saja mampu mengeluarkan kata-kata kesat untuk MALAYSIA . 

*I LOVE YOU MALAYSIA !!

0 comments: