atulahmadjafri
Thanks for sharing some love for my cute blog

please follow my cute blog if you like my cute blog


bagi yang sudah memfollow saya dan ingin difollow kembali sila lah tinggalkan link anda di shout box saya :)

Tuesday 15 November 2011

Pemergian seorang AYAH .



Ahmad Jafri Bin Jahar .

Inilah arwah ayah saya :) . Sudah dua tahun pemergian dia .. dan hari ini saya sangat dan terlalu rindukan dia . Ayah saya seorang yang agak panas baran tapi bila dengan saya semua tu tak ada . Ayah sekali pon tak pernah cubit or marah saya . Ayah saya selalu suap saya makan biarpon dah besar . Ayah selalu layan saya macam budak kecil . Ayah tak pernah pon segan nak peluk dan usap kepala saya depan kawan2 dia kadang2 pun orang tak percaya saya anak AYAH saya . Ayah ... :'( 

Ayah .. adik sangat rindukan ayah .. adik tahu yang adik tak patut rasa macam nie tapi adik tak mampu ayah . Kalau lah ayah tahu apa yang adik rasa sekarang .. adik rindu nak peluk ayah .. adik rindu ayah suap adik makan .. adik rindu ayah usap kepala adik . Adik rindu nak peluk ayah .. Adik rindu semua tu .. Semuanya lain bila ayah dah tak ada .. adik rasa adiklah orang paling kehilangan seorang yang sangat memahami adik . Sekarang adik tak ada tempat mengadu ayah .. hanya ALLAH saja mampu dengar tapi bukan orang lain . Ayah adik sentiasa mendoakan ayah berada di kalangan orang2 yang beriman dan adik sentiasa mendoakan semoga rohmu di cucuri rahmat . Semoga doa anakmu ini sentiasa mengiringi ... 

*Maafkan adik sekiranya dosa adik di dunia ini membuatkan rohmu tidak tenteram . Semoga ALLAH membantu anakmu ini didunia yang penuh dengan cabaran . amin ~

(Ya Allah, ampunilah dosa-dosanya, kasihanilah ia, lindungilah ia dan maafkanlah ia, muliakanlah tempat kembalinya, lapangkan kuburnya, bersihkanlah ia dengan air, salju dan air yang sejuk. Bersihkanlah ia dari segala kesalahan, sebagaimana Engkau telah membersihkan pakaian putih dari kotoran, dan gantilah rumahnya -di dunia- dengan rumah yang lebih baik -di akhirat- serta gantilah keluarganya -di dunia- dengan keluarga yang lebih baik, dan pasangan di dunia dengan yang lebih baik. Masukkanlah ia ke dalam syurga-Mu dan lindungilah ia dari seksa kubur atau siksa api neraka)." 


وَقَضَى رَبُّكَ أَلاَّ تَعْبُدُواْ إِلاَّ إِيَّاهُ وَبِالْوَالِدَيْنِ إِحْسَانًا
Ertinya : “Dan Tuhanmu telah memerintahkan supaya kamu jangan menyembah selain Dia dan hendaklah kamu berbuat baik pada ibu bapamu dengan sebaik-baiknya.” (QS. Al Isra : 23)



0 comments: