atulahmadjafri
Thanks for sharing some love for my cute blog

please follow my cute blog if you like my cute blog


bagi yang sudah memfollow saya dan ingin difollow kembali sila lah tinggalkan link anda di shout box saya :)

Friday 10 February 2012

Jodoh .



Hmm kalau difikirkan jodoh tu memang lah allah dah tetapkan untuk kita ..
tapi hanya kita yang tak tahu siapa jodoh kita .. aku pun masih tertanya-tanya dia ke jodoh aku ?
kalau lah dia jodoh aku .. aku panjatkan tanda syukur kepada allah ..

Tapi kalau korang ada bf/gf .. korang hargailah mereka ..
tapi biarlah yang ikhlas mencintai ..
bukan yang hanya mahukan korang tapi kerana nafsu ataupun harta yang ada ..
dan ingat jangan terlalu memberi harapan andai hati tidak mahu ..
dan jangan sekali menyakiti andai tidak cinta ..
lepaskan mereka asalkan ikhlas ..
biarkan dia sakit sekarang jangan sakit disaat hubungan hampir ke penghujung ..
maksud aku jangan sampai dah nak mendirikan masjid baru berterus terang ..

untuk merasai kehilangan itu bukanlah mudah ...
tapi kehilangan itu adalah satu kesakitan yang kita sendiri tidak tahu di mana sakitnya ..
nak diubati mungkin beribu tahun belum terubat ..
paling tidak pun sakit mungkin terubat tapi hati masih memikirkan ..
sampai hati nak buat orang lain rasa macam tu ?
mestilah tidak kan ..
aku pun tak sanggup nak buat orang rasa macam tu ..
aku takut untuk buat orang berdendam dengan aku ..
kalau hidup sentiasa dipenuhi dengan dendam apa nak jadi kan ?
so kita masing-masing dah besar ..
kenelah pandai untuk membuat keputusan ...
kalau takut untuk kehilangan .. jangan berani untuk memiliki ..

"hati berpunya tapi tidak bernyawa"




0 comments: